A Kopasz Facebook 20 millió forintot fordított arra, hogy hiteltelenítse Magyar Pétert.


Az utóbbi három hónapban az Aktuális kiemelkedett a fideszes propagandagépezet legfontosabb költői közé. A Telex információi szerint a Filep Dávid fideszes influenszerhez kapcsolódó, A Kopaszt Oszt nevű Facebook-oldal hihetetlen 20,7 millió forintot költött el hirdetésekre. Ezzel a költéssel csupán a magyar kormány és Orbán Viktor előzte meg őket a Meta Ad Library adatai alapján.

A Fideszen kívüli politikai tájban csupán a Tisza Párt tudott beférkőzni a legjobb 10 közé, ám a Mandiner és az Origo még a legnagyobb ellenzéki pártnál is magasabb költésekkel büszkélkedhetett.

Az Aktuális nevű platform októberben, közel kétéves szünet után, újra életre kelt. A rövid videós tartalomra fókuszáló oldal friss impulzussal támadta meg Magyar Pétert, akit legutóbb a Vogel Evelin által nyilvánosságra hozott hangfelvételek miatt bíráltak. Emellett a Zelenszkij beszéde alatt ukrán zászlós pólót viselő tisztségviselőket is kritika érte, ezzel tovább színesítve a politikai diskurzust.

Az Aktuális korábban egy weboldalként működött, ám mára már csupán egy 18 ezer követővel rendelkező Facebook-oldalként van jelen. A háttérben a 2023-ban megszüntetett egyszemélyes kommunikációs vállalkozás, az Aktuális Média Nonprofit Kft. állt. A működésük alatt hatalmas összegeket költöttek hirdetésekre a Facebookon és a YouTube-on: 2021-2022 között összesen 296 millió forintot költöttek a Facebook-os reklámokra, míg a YouTube-on a Mini Feri-s és Gyurcsány-show-s videók népszerűsítésére közel 160 milliót fordítottak.

A két év szünet után visszatérő Aktuális működését még rejtélyesebbé teszi, hogy tavaly november 25-én posztoltak utoljára, azóta újra csend van az oldalon.

Related posts