2124-ig a budapesti pályaudvarok ingatlanjait magánkézbe adnák, jelentette ki Vité.
A kormány a nemzetgazdasági szempontok hangsúlyozásával 99 évre magánkézbe kívánja adni a budapesti főbb pályaudvarok ingatlanhasznosítását. A MÁV tájékoztatása szerint a koncepciók véglegesítése érdekében további egyeztetések várhatóak. A főváros jelenleg a fejlesztési terveket elemzi, míg Vitézy Dávid aggodalmát fejezi ki a helyzet kapcsán, figyelmeztetve a lehetséges következményekre.
A napokban nyilvánosságra került dokumentumokból derül ki, hogy a kormány kiemelt nemzetgazdasági érdekre hivatkozva 99 évre magánkézbe adná a főbb budapesti pályaudvarok ingatlanhasznosítását.
Soproni Tamás, Terézváros polgármestere, szombaton bejelentette, hogy a Nyugati pályaudvar környéki vasúti területek magánkézbe kerülhetnek. Az eddigi felhívások alapján nemcsak számos vidéki állomás, hanem a Déli, Keleti és Kelenföldi Pályaudvarok is szerepelnek a január végén záruló pályázati folyamatban.
A MÁV Zrt. kiírása szerint a vállalat célja, hogy a fejlesztési területeken a XXI. század követelményeinek megfelelő ingatlanfejlesztéseket valósítson meg. A cég által lapunknak küldött válaszban említik, hogy további egyeztetések várhatóak a koncepciók véglegesítése érdekében. Ezzel szemben Vitézy Dávid fővárosi képviselő úgy véli, hogy ez a megközelítés a tipikus 1990-es évek eleji rablóprivatizációs modellhez hasonlítható.
A cél az, hogy a köztulajdonban lévő állomásokat fenntartsuk, ugyanakkor külső forrásokat vonjunk be a fejlesztési folyamatokba. Ennek köszönhetően lehetőség nyílik arra, hogy több helyszínen, gyorsabb ütemben és látványosabb eredményekkel valósítsuk meg a fejlesztéseket. Ez a megközelítés képezi az alapját annak az országos állomásmegújítási programnak, amelynek megvalósítására az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV-csoport közösen pályázatot hirdet.
Ezzel a megfogalmazással indít a hazai vasúttársaság honlapján közzétett pályázati felhívás, amelynek hivatalos magyarázata szerint a célja az, hogy a nyertes ingatlanfejlesztők lehetőséget kapjanak a vasútforgalmi területektől elkülönült ingatlanok kereskedelmi hasznosítására. Fontos hangsúlyozni, hogy a fejlesztés során érintett pályaudvarok és állomások, valamint azok környezete a teljes együttműködési időszak alatt állami tulajdonban maradnak.
A nyertes projektcégek 2025-től 2124-ig szólóan kezelhetik az összes budapesti pályaudvar ingatlanait. Egészen pontosan: