A 24.hu értesülései szerint Mogyoródon egy különös ügy került napvilágra: a vendégmunkások által generált 31 milliós gázszámla mögött álló bérlő, egy koreai cég, hirtelen eltűnt. Az eset felveti a kérdéseket a felelősségről és a vállalati etikáról, miközb
A szálló birtokosa azt nyilatkozta, hogy az ingatlanból összesen 15 millió forint értékű vagyontárgyakat tulajdonítottak el.
Jókora összeggel csapott be a 24.hu beszámolója szerint két dél-koreai hátterű cég a mogyoródi Laguna Panzió és Étterem tulajdonosát. A portál hétfői cikkében arról számolt be, hogy a panzió épületét egy jelenleg felszámolás alatt álló vállalkozás, az Ubunt Hungary Kft. bérbe vette, majd később az ugyancsak azonos tulajdonosi körhöz tartozó, de most hivatalosan törlés alatt álló Park & Lee Kft. is bekapcsolódott a bérlésbe. A koreai vállalkozások tulajdonosai vendégmunkásokat szállásoltak el az ingatlanban, 2021 óta pedig bérleti szerződést kötöttek, amelynek keretében a közműveket is a nevükre írták.
A problémák gyökere a közművekből fakadt, mivel a két koreai hátterű vállalat 26 hónapon keresztül csupán egy panellakás átalánydíját teljesítette az egész panzió gázfogyasztására.
Ezzel pedig összesen 31 390 000 forintnyi tartozást halmoztak fel, majd köddé váltak, az egész tartozást a panzió tulajdonosának nyakába varrva.
A társaságok a portál szerint havi húszezer forintos átalány gázdíjat fizettek, az utólag kalkulált, a tényleges fogyasztást tükröző, kb. 1,2 millió forint helyett. A tulajdonos a lapnak állította: a tényleges fogyasztást az MVM-től erre amúgy felhatalmazással bíró társaság egyszer sem ellenőrizte 26 hónapon át.
A tulaj feljelentést tett az ügyben. Így derült ki a gázóra leszerelésekor, hogy az órán GPS-jeladó volt, hiszen a szálló ipari fogyasztónak minősül. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a gázóra folyamatosan adatot közvetített a szolgáltatóhoz, így a tulaj és ügyvédje szerint már az első hidegebb, téli hónapban nyilvánvalónak kellett volna lennie, hogy a 20 ezer forintos átalánydíj irreálisan alacsony a valós fogyasztáshoz képest.
A koreai cégek tulajdonosai, ahogy már említettük, nyom nélkül eltűntek. Ezt követően a szálló tulajdonosa megpróbálta a saját nevére íratni az ingatlant, de ekkor értesült a jelentős tartozásról. Az illetékesek azt is közölték vele, hogy az órát nem regisztrálhatja a nevén, amennyiben nem rendezik a bérlők által felhalmozott 31 milliós tartozást. Mivel a tulajdonos nem tett eleget a kérésnek, áprilisban a szolgáltató leszerelte az órát, és megszüntette a ház gázellátását.
A panzió tulajdonosa elmondta, hogy a legutóbbi események során nem csupán anyagi veszteség érte: a bérlők állítólag körülbelül 15 millió forintnyi ingóságot vittek el az épületből. A tulajdonos feljelentést tett, és nyomozás indult a nagy értékre elkövetett sikkasztás ügyében. A rendőrség azonban hamarosan megszüntette az eljárást, mivel véleményük szerint nem történt bűncselekmény. Állításuk szerint a 31 milliós tartozás nem a feljelentő, hanem a szolgáltató vesztesége. Ez a megközelítés azonban figyelmen kívül hagyja, hogy a tartozás miatt a szolgáltatás visszakapcsolása nem lehetséges, így valójában a tulajdonos viseli a legnagyobb kárt. A rendőrségi határozat alapján az ellopott tárgyakat a kaució fedezi, ám a tulajdonos szerint ez csupán 6,5 millió forint volt, ami nem éri el a károk felét sem.