A győri Audi gyárát is elérte a német autóipar nehézsége, ami miatt több száz dolgozó állása kerülhet veszélybe.


A visszaesés Németországot is komolyan érinti, de hiába magasabbak az ottani költségek, a hazai munkahelyekre kiemelten vigyáz a Volkswagen, erősek a szakszervezetek, és a politikának is van beleszólása az üzleti döntésekbe.

Az elmúlt hetek során a 444-hez eljutott hírek szerint a győri Audi gyárából már a közeli jövőben több száz munkatárs távozására lehet számítani. A rendelkezésünkre álló információk és dokumentumok arra utalnak, hogy a motorgyártás különböző területein jelentős mértékben csökkentik a műszakok számát, ennek következtében pedig kevesebb munkavállalóra lesz szükség. Bizonyos gyártási szegmensek akár meg is szűnhetnek, és jelenleg nincs jel arra, hogy a most elbocsátott munkavállalókra a középtávú jövőben ismét szükség lenne. "Jelenleg a gyártósorok többsége, egy-két kivételtől eltekintve, bizonytalan helyzetben van, vagy már meg van határozva a sorsa, és csupán idő kérdése, hogy mikor zárják be őket" - nyilatkozta forrásunk, aki jól ismeri a motorgyártás helyzetét.

Egyenként érdeklődtünk az Audi Hungariánál az említett információkról, de válaszra sem méltattak minket. Az Audi Hungaria a PPE elektromos platform sorozatgyártásának elindulásával kapcsolatos értesülésünkre sem reagált, miszerint az ígért 2023 helyett csak idén év elején kezdték el a gyártást, ráadásul máris le kellett állítani a termelést. Mindez különösen érdekes, hiszen az állam milliárdokat invesztált a gyártósor létrehozásába.

Csak annyit osztottak meg velünk, hogy a MEB Eco elektromos modell sorozatgyártása 2026 elején kezdődik, és a tervek szerint a jövőben nem csupán az elektromos hajtásláncokat, hanem azok alkatrészeit is Győrben fogják előállítani. Emellett megtudtuk, hogy a C-BEV elektromos motor gyártása befejeződött, de hangsúlyozták, hogy a belső égésű motorok gyártása még hosszú ideig része marad az Audi Hungaria termelési programjának. A legújabb Audi modellekhez is készítenek motorokat Győrben, bár kérdéseink nem igazán erre irányultak.

A tervezett műszakcsökkentések összességében több száz munkavállaló pozícióját veszélyeztetik. Információink szerint Győrben hosszabb nyári leállásra készülnek, azonban ez csupán ideiglenes megoldás, mivel a piaci környezet továbbra is kedvezőtlen. Egy általunk megszerzett dokumentum alapján 2025 első öt hónapjában a győri motorok gyártása 10 százalékkal csökkent a 2024-es év hasonló időszakához viszonyítva. Az Audi Hungaria válaszában annyit közölt, hogy az idei termelési adatokat januárban hozzák nyilvánosságra. A hivatalos statisztikák szerint 2024-ben is alacsonyabb motorfogyasztás várható Győrben, mint az előző évben.

"Az igazán meglepő az, hogy a győri Audi-gyár termelésének csökkentése nem öt évvel ezelőtt indult" - nyilatkozta a 444-nek Konrad Popławski, a varsói Keleti Tudományok Központjának projektvezetője, amikor megosztottuk vele az Audiból származó információkat. Ezek a hírek jelentős termelési visszaesésről, valamint egyes gyártósorok részleges vagy teljes leállásáról, továbbá több száz munkavállaló távozásáról számolnak be.

Related posts