A kormány legfrissebb lépése (Jó Hír): napvilágra kerül a WC-papír rejtélye!

A drogériai termékek árait is le kell jelenteniük a boltoknak az árfigyelőbe.
A kormány a magyar családok védelme és a kiskereskedelmi verseny ösztönzése érdekében arra készül, hogy bővítse az árfigyelő rendszer keretein belül figyelemmel kísért termékek körét. Az erről szóló rendelettervezet már elérhető a kormányzati honlapon, ahol a társadalmi egyeztetés május 27-ig zajlik.
Az új termékkategóriák, amelyekkel már 142 termék árai lesznek online nyilvánosak:
A tervezetet a Nemzetgazdasági Minisztérium éppen abban az időszakban tette közzé társadalmi egyeztetésre, amikor életbe lépett a drogériákra vonatkozó 15%-os árrésstop. Az előzőekben említett lista pontosan azokat a termékcsoportokat sorolja fel, amelyeket a kormány döntése értelmében kibővítettek az árrésstop hatálya alá.
A kiskereskedők mindennapi kötelessége, hogy jelentést tegyenek a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett árfigyelő rendszerbe az aktuális áraikról. Ezt a platformot a kormány és a GVH hosszú ideig a sikeres inflációcsökkentés egyik kulcsfontosságú eszközeként ünnepelték, mondván, hogy "éles árversenyt" generál a kiskereskedelmi piacon. Azonban a sikerpropagandának hamar vége szakadt, amikor a "földbe döngölt" infláció ismét megjelent - ezzel pedig felmerül a kérdés, hogy az árfigyelő valóban olyan hatékony volt-e, mint ahogy azt korábban hirdették.
Mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy a figyelt termékkör jelentős bővítésen ment keresztül. Jelenlegi helyzet szerint az Árfigyelő rendszerének legnagyobb előnye, hogy a kormány számára megkönnyíti a termékek árának nyomon követését. A nagyobb láncok automatikusan jelentik az árakat, függetlenül attól, hogy a lakosság használja-e az Árfigyelőt. Ezáltal az árak alakulásának figyelemmel kísérése még sosem volt ennyire egyszerű.