A háromas metró rángatózása mögött a takarékoskodás és a gyenge minőségű alkatrészek állhatnak.


225 milliárdot költöttek a hármas metró felújítására 10 éve, de ebbe nem fért bele az automata vonatirányítási rendszer cseréje - írja a Népszava. A 30 éves francia technológiát próbálják összhangba hozni az újragyártott orosz kocsikba beépített friss japán fejlesztésekkel, de azért látszik, hogy ez a megoldás nem tökéletes.

A 3-as metró vonatai olykor meglehetősen rángatózva közlekednek, és gyakran előfordul, hogy a két megálló közötti alagútban kénytelenek megállni. Néha pedig a vezetőnek a megállóban is ki kell igazítania a metró helyzetét.

A Metróért Egyesület elnöke, Bíró Endre, aki korábban a BKV Igazgatóságának tagja volt, nyilatkozott a lapnak. Kifejtette, hogy ő volt az, aki javasolta a vonatirányítási rendszer korszerűsítését a felújítás során. Azonban a javaslatát elutasították, azzal az indoklással, hogy ez 10 milliárd forinttal növelné a projekt költségeit, amire jelenleg nincs elegendő forrás.

Ezek után kiderült, hogy a felújításra kiszállított orosz metrószerelvényekből kiszerelték a régi fedélzeti számítógépeket, és azt tették vissza az újragyártottakba. Csakhogy azokba egy új japán hajtásrendszer került, amit le kellett butítani, hogy kommunikálni tudjon a régi számítógépekkel - állítja Bíró. "Így se értik meg mindig egymást, innen származnak az akadások."

A fedélzeti egységek csereként való elmaradása szintén a pénzhiányra vezethető vissza. Bíró véleménye szerint a járművek "rángatózásában" a "gyenge minőségben összeállított kocsik saját mozgása is szerepet játszik."

A lapnak a BKK elismerte, hogy vannak "üzemszerű, a biztonságos működést nem befolyásoló zavartatások", amelyeket a "vonat vezérlési rendszerének és a vonatbefolyásoló rendszernek a precíz együttműködéséhez szükséges egyes rendszerelemek még nem kellően finomhangolt paraméterei okozzák".

Azokra a kérdésekre, hogy miért nem cserélték le az elavult egységeket, annyit írtak, a "rendszer "maximális biztonsággal működik." Cáfolták, hogy a japán szoftvereket le kellett volna butítani, azt viszont elismerték, hogy bizonyos paramétereken módosítani kellett. A rendszer egyes elemeit finomhangolják, hogy az utasok által észlelt jelenségek megszűnjenek.

Related posts