Bővült a NER kedvenc légitársaságának flottája: mostantól üdvözölhetjük az első m...


A budaörsi székhelyű Fly-Coop Kft. flottája egy különleges új taggal gazdagodott: egy Bombardier Global 5000-es luxusrepülőgéppel. Ez a gép nem csupán a vállalat légi járműparkjának bővülését jelenti, hanem Magyarország első, a kanadai repülőgyártó Global sorozatából származó regisztrált gépét is. Eddig a NER elitje inkább külföldön bejegyzett példányokat használt, mint például Mészáros Lőrinc, aki a közelmúltban a BL-döntőre tartva emelte a tétet a levegőben.

A kínálat bővítéséről egy svájci repülős szaklap, a Ch-aviation.com számolt be április végén, azt követően, hogy a gép megkapta a magyar hatóságoktól az új, HA-EAR lajstromjelet.

A lap szerint a 2009-es gyártású, ultra nagy hatótávolságú sugárhajtású repülőgép először március 6-án állt szolgálatba magyar felségjelzés alatt, akkor Ausztrián belül repült karbantartásra, majd április 11-én visszatért Bécsbe, ahol további felújítási munkákat végeznek rajta.

A gép korábbi birtokosa, az amerikai Solairus Aviation, amely közel 150 repülőgépet üzemeltetett, interkontinentális járatokra alkalmazta ezt a különleges flottát.

A Bombardier mellett a Fly-Coop flottája kilenc további üzleti repülőgéppel bővül, amelyek között számos különleges típus található. E változatos járművek lehetővé teszik az utasok számára, hogy a legmagasabb kényelmet és szolgáltatást élvezzék, függetlenül attól, hogy üzleti úton vagy szabadidős célból repülnek.

Sokáig egy osztrák bejegyzésű Bombardier Global 6000-es volt a NER-elit kedvenc gépe. Az OE-LEM lajstromjelű repülőt rendszeresen használta Mészáros Lőrinc és családja, de Orbán Viktor és Szíjj László, a Duna Aszfalt tulajdonosa is repült a fedélzetén. Szíjj egy másik, hasonló géppel is utazgatott. Az év elején pedig egy még újabb, 22 milliárd forintot érő magángéppel fotózták le Mészárost és feleségét, Várkonyi Andreát a budapesti reptéren. Az OE-LOT, osztrák lajstromjelű Bombardier Global 6500-asról a felcsúti milliárdos elismerte, hogy hozzá köthető. Ezzel utazott a szombati BL-döntőre is Münchenbe, amit nem érez túlzásnak.

A magyar oligarchák kezdetben azért vették igénybe a osztrák regisztrációjú repülőket, mert olyan bizalmi alapon működő cégek üzemeltették azokat, amelyek nem engedtek betekintést a tulajdoni viszonyokba.

Forrásaink szerint egy olyan használt Global 5000-ért, amelyet a bécsi reptéren fotóztunk le, 15-20 millió eurót (6-8 milliárd forintot) is elkérnek a piacon.

Related posts