A minisztérium bejelentette: egy hét múlva megkezdődik a jelentős bírságolási akció az utakon.
December elsejétől megkezdi működését a továbbfejlesztett tengelysúlymérő rendszer, amely az ország 189 helyszínén, összesen 280 forgalmi sávban ellenőrzi a tehergépjárművek súlyát. Az új rendszer nemcsak a túlsúlyos járművekkel szemben lép fel, hanem azokat a sofőröket is szankcionálja, akik megpróbálják kijátszani vagy akadályozni a mérést - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) az MTI-vel.
A rendszer a csalókkal szemben az objektív felelősség elvére támaszkodva működik.
A mérések során zavaró vagy akadályozó járművek üzemeltetői akár 650 ezer forintos pénzbírsággal is szembesülhetnek.
A közleményben szereplő információk alapján a szabályokat megszegő tehergépjárművek esetében a kiszabható bírságok a szabálysértés súlyosságától függően 65 ezer és 650 ezer forint között változhatnak.
A rendszer célja, hogy kiszűrje a túlsúlyos járműveket, ami nemcsak a közlekedésbiztonság szempontjából elengedhetetlen, hanem a piaci verseny fenntartása és a környezet védelme érdekében is kiemelkedő fontosságú.
A túlsúlyos teherautók jelentős mértékben hozzájárulnak az utak gyorsabb kopásához, ami nemcsak az útburkolat hibáinak megjelenését segíti elő, hanem az útkarbantartási költségek emelkedéséhez is vezet.
Az ÉKM közleménye hangsúlyozza, hogy az új rendszer célja az igazságos és biztonságos közlekedési feltételek megteremtése. A technológia folyamatos ellenőrzést tesz lehetővé a közutakon és az autópályákon, miközben szigorúan bünteti a szabályszegéseket, hozzájárulva a fenntarthatóbb közlekedési infrastruktúra megőrzéséhez.
A Lázár János irányítása alatt álló közlekedési minisztérium nemrégiben egy új tervezetet tett közzé, amely számos közlekedési szabály módosítását célozza meg. A tervezet részletei között szerepel, hogy jelentős változások várhatóak a műszaki vizsgáztatás rendszerében is, amely új irányelvek és eljárások bevezetésével kívánja javítani a közlekedés biztonságát és hatékonyságát.