Az MKOE úgy döntött, hogy elhalasztja az ügyfélkapu megszüntetését.
A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) csütörtöki nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy az ügyfélkapu megszüntetését el kell halasztani. A közlemény szerint:
A jogalkotó határozottan elutasítja, hogy a Digitális Magyarország Ügynökség (DMÜ) elhalaszthassa az ügyfélkapu 2025. január 15-én éjfélkor esedékes megszüntetését. A hírek szerint az ügyfélkapu+ bevezetése kötelezővé válik, mivel az eddigi egyfaktoros belépési módszer (login és jelszó) nem elegendő. Azonban eddig senki nem szolgáltatott hiteles bizonyítékot arra vonatkozóan, hogy ez valóban így lenne.
Az egyesület álláspontja szerint az IDOMSOFT Zrt. csak most, idén december 4-én tette közzé a pályázatot az ügyfélkapu+ második faktorának fejlesztésére, amely az ügyfélkapu helyébe lép. Hozzátették, hogy a korábban alkalmazott QR kódos és authentikátoros második faktorral kapcsolatban végzett felmérés valószínűleg elgondolkodtató eredményeket hozott: az emberek többsége nem igazán érti, mit vár el tőlük az állam az elektronikus ügyintézés során.
Az MKOE tapasztalatai alapján az állampolgárok gyakran még az "authentikátor" kifejezés jelentését sem fogják fel, míg a QR kódos regisztrációt sokan túl bonyolultnak és nehezen érthetőnek találják.
Ezért döntött úgy a DMÜ irányítása alatt álló IDOMSOFT Zrt., hogy kiterjeszti a második faktort egy emailes bejelentkezés bevezetésével, amelyre ÉPP CSAK MOST hirdették meg a pályázatot. A pályázat részletei és a specifikáció az EPR hivatalos oldalán találhatóak. Bár ígéretet kaptunk arra, hogy a pályázat kiírása előtt konzultálni fognak velünk, úgy tűnik, hogy erre már nem maradt idő.
A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete véleménye szerint az ügyfélkapu megszüntetése egy hirtelen döntés, amelyet érdemes lenne újragondolni és későbbi időpontra halasztani.