Gyermekvédelem: Iványi Gáborék egykori iskolája újjászületett, azonban a kormány nem teszi lehetővé, hogy ismét oktatási intézményként működjön.

Az iskola volt diákjai szüleinek szervezésében, volt tanárokkal működik fejlesztőház a bezáratott szegedi Wesley-iskolában. A fejlesztőház alapítványi iskolává szeretne alakulni, de a kormányhivatal nem engedélyezi.
Szegeden egy különleges kezdeményezés indult el, amely a volt Wesley-s pedagógusok közreműködésével valósult meg: megalakították az Esélyteremtő Házat. A szülők és a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség (MET) közreműködésével a bezárt iskola épületében nyitották meg ezt a támogató közösségi teret. Novemberben kezdték meg működésüket, és mindössze három hónap alatt a gyerekek létszáma háromszorosára nőtt, mára pedig már több mint nyolcvan kisdiákot szolgálnak ki.
"Gyorsan bebizonyosodott, mennyire fontos a külső segítség ahhoz, hogy a gyerekek helyt tudjanak állni. Egyre többen jelentkeznek a fejlesztőházunkba olyanok, akik korábban nem is a Wesley-ben tanultak" - számolt be a Népszavának Novákné Finta Csilla, aki a bezárt iskola szülői munkaközösségének elnöke volt.
A fejlesztőházat üzemeltető Esélyteremtő Wesley Közhasznú Alapítvány, amely eredetileg a Wesley-iskola alapítójaként indult, a szülők támogatásán, az önkormányzat segítségén, pályázati források igénybevételén és magánadományokon keresztül működik. Az alapítvány vezetését Novákné Finta Csilla látja el. Fontos megjegyezni, hogy a szervezet hivatalosan nem minősül iskolának, ezért jelenleg arra törekednek, hogy új néven, alapítványi keretek között folytathassák a Wesley-iskola tevékenységét. Ennek ellenére a kormányhivatal eddig három alkalommal is elutasította a nyilvántartási kérelmüket. Az indoklás szerint a minisztériumi tájékoztatás alapján Szegeden elegendő férőhely áll rendelkezésre a speciális igényű gyermekek számára, így nem indokolt új, magánfenntartású intézmény létrehozása.
Novákné Finta Csilla számára teljesen érthetetlen a kormányhivatal érvelése. Kifejtette: nem hajlandók feladni, és jogi úton keresnek igazságot.
Tavaly, a tanévkezdés előtti időszakban a kormányhivatal váratlanul törölte a nyilvántartásból a Wesley János Óvodát, Általános Iskolát és Gimnáziumot. Ezzel a döntéssel, egyetlen tollvonással, bezárta azt az intézményt, ahol 150 gyermek, köztük számos sajátos nevelési igényű (SNI-s) diák, például autista gyerekek tanultak. Az indoklás szerint az iskola körülbelül 140 millió forintos adósságot halmozott fel, emellett a kormányhivatal egy további, 9 millió forintot meghaladó tételt is említett. A hatóság szerint emiatt nem tudják garantálni a gyerekek zavartalan oktatását és nevelését.
A gyerekeket csaknem negyven, és nem csupán szegedi intézménybe osztották be. A papírok szerint mindenkinek sikerült új iskolát találni, de ez korántsem jelenti azt, hogy minden gyermek valóban a legmegfelelőbb helyre került. Volt, aki évet ismételt, de a gyerekek többsége az elmúlt év során valamilyen módon beilleszkedett az új környezetbe. Ez azonban nem valósulhatott volna meg anélkül, hogy a szülők délutánonként különböző foglalkozásokra ne vinnék el őket - mondta el Novákné Finta Csilla.