Három hete titokban tartja a Kórházi Főigazgatóság, hogy folyamatban van-e a vizsgálat az Uzsoki kórház és a fideszes Papcsák Ferenc vállalkozása között létrejött VIP-szerződéssel kapcsolatban.


Február 6-án Hadházy Ákos nyilvánosságra hozta azt a szerződést, amely az Uzsoki kórház és a Papcsák Ferenc fideszes képviselő érdekeltségéhez tartozó Szolgáltatóház Kft. között jött létre a kórház "VIP osztályának" üzemeltetésére. A független parlamenti képviselő a dokumentum alapján meglehetősen éles következtetéseket fogalmazott meg az együttműködésről, és véleménye szerint Papcsák cége valójában nem teljesít semmilyen érdemi munkát a pénzért, amit kap.

A megállapodásból kiemeltük a következő fontos részleteket (cikkünkben további aggályos példákat is bemutatunk):

A Hadházy által közzétett poszt és a mellékelt szerződés alapján az Országos Kórházi Főigazgatósághoz (OKFŐ) fordultam. Február 6-án e-mailben érdeklődtem, hogy tervez-e az OKFŐ vizsgálatot indítani az Uzsoki kórház "VIP osztályának" működésével kapcsolatban, illetve hogy esetleg már folyamatban van-e ilyen jellegű vizsgálat. Ezen kívül rákérdeztem, hogy vajon aggályosnak találják-e azt a gyakorlatot, amely szerint egy közkórház pluszpénzes szolgáltatásokat nyújt, miközben ezeket az orvosok és egészségügyi szakemberek egészségügyi szolgálati jogviszony keretein belül végzik.

Másnap egy csupán néhány mondatos, korábbi esetre utaló válasz érkezett: "Hadházy Ákos országgyűlési képviselő úr félrevezeti a közvéleményt a Budapesti Uzsoki Utcai Kórház egyik korábbi betegellátásával kapcsolatban. Az érintett eset sürgősségi ellátás volt, amely nem okozott kárt vagy hátrányt a közfinanszírozott betegellátásban részt vevő feleknek." Ezzel a válasz a 2024 nyarán történt, egy külföldi pácienssel kapcsolatos esetre utalt, amikor is 1650 eurót kértek el az ellátásért, és a számlát Papcsák cége állította ki (az ügyben decemberben csalás miatt indult eljárás).

Csakhogy, ahogyan már említettem az OKFŐ-nek címzett február 10-i e-mailemben, a feltett kérdések nem a konkrét üggyel foglalkoztak, hanem magának a szerződéses viszonynak a lényegét érintették. Ekkor hét különböző pontban részleteztem a kérdéseimet, többek között azt, hogy...

Megemlítettem, hogy a szerződés aláírása óta a Magyar Egészségügyi Szolgáltatóház Kft. árbevétele majdnem tízszeresére emelkedett. Emellett arra is rákérdeztünk, hogy az OKFŐ-nek van-e információja arról, hogy hasonló megoldások más egészségügyi intézményeknél is megtalálhatóak.

A levél elküldését követő napon, egy keddi reggelen, telefonon kerestek fel az OKFŐ-től. Kérdezték, mennyi idő áll rendelkezésükre a válaszadásra, és hangsúlyozták, hogy ne írjam meg a cikket a válaszuk nélkül. Megállapodtunk abban, hogy február 13-ig, csütörtökig megadják a válaszokat. Az idő azonban teltek, és a határidő elérkezett, de a válasz még mindig nem érkezett meg. A február 14-én küldött emlékeztető e-mail sem hozott eredményt, azóta sem hallottam róluk. Mivel legközelebb 2031-ben lesz csütörtökön február 13-a, remélhetőleg nem kellett volna az évet is külön kiemelnem.

Related posts