Ők azok az influenszerek, akiknek az MVM több millió forintot fizetett, hogy támogassák a nemzetbiztonsági célokat és népszerűsítsék a fenntarthatóságot.


Az influenszerekkel kötött megállapodások részletei a villamos műveknél titokban maradtak. A vállalat nyilatkozata szerint maguk sem rendelkeznek ezekkel az információkkal. Emellett hangsúlyozták, hogy a nemzetbiztonsági érdekek védelme érdekében egyébként sem osztanák meg ezeket az adatokat.

Néhány hónappal ezelőtt derült fény arra, hogy a lakossági villamosenergia-piacon domináló Magyar Villamos Művek (MVM Zrt.) körülbelül 8,5 milliárd forint értékben hirdetett csaknem két év alatt. A HVG számolt be arról, hogy az MVM, mint a legnagyobb állami hirdető, a legtöbb pénzét kormánypárti médiákban költötte el, ugyanakkor influenszerekre is szánt 30 millió forintot. Azonban nem közölték, hogy pontosan mely influenszerek kapták ezt a támogatást, és milyen indokkal. Ennek kiderítése érdekében közérdekű adatigényléssel fordultunk az MVM-hez.

A társaság tájékoztatása alapján az MVM 2023-ban és 2024-ben kizárólag tudományos, energetikai ismeretterjesztő, valamint társadalmi felelősségvállalási (CSR) témák terén működött együtt influenszerekkel. Az MVM Future Talks tudományos talks show keretében számos influenszert szerződtettek, akik "edukációs posztokat és kisfilmeket" készítettek, és ezeket saját platformjaikon is megosztották. A programot "Magyarország egyik legjelentősebb online tudományos eseményeként" hirdették, és az alábbi tartalomgyártóknak fizettek a videók elkészítéséért:

Elmondták, hogy 2023-ban Magyarósi egy speciális együttműködés keretein belül is támogatást kapott. A saját YouTube-csatornáján számos nemzetközi energetikai projektet ismertetett, amelynek költsége további kétmillió forintot emésztett fel. Rákóczi Ferenc, a népszerű rádiós műsorvezető, szintén megosztotta tapasztalatait az MVM Edison startup-versennyel kapcsolatban saját platformján, amiért 322 ezer forintot kapott.

2024-ben is számos influenszer osztotta meg tudását és tapasztalatait az MVM Future Talks program keretein belül, így új, izgalmas nevek bukkantak fel az MVM támogatottak sorában. Az edukációs posztok és kisfilmek révén a közönség új perspektívákat nyerhetett, miközben a márka is szélesítette elérhetőségét.

Related posts