A Pirelli egy újabb jelentős állomáshoz érkezik a hétvégén, amely mérföldkőnek számít a cég életében | M4 Sport


Az olaszok büszke hagyományokkal bírnak az F1 világában, hiszen már 1950-ben jelen voltak a rajtrácson az első királykategóriás versenyen Silverstone-ban. Két csapat képviseletében álltak rajthoz, és négy Alfa Romeo, valamint négy Maserati autó versenygumijait készítették elő. Ez a kezdeti lépés már akkor jelezte, hogy Olaszország jelentős szereplője lesz a motorsport történetének.

Az első futam lenyűgöző sikert hozott, hiszen mindhárom dobogós versenyző, Giuseppe Farina, Luigi Fagioli és Reg Parnell, az Alfa Romeo színeiben állt rajthoz. Ezt az eseményt összesen 498 másik verseny követte, amely négy különböző időszakra osztható: az első 1958-ig tartott, ezt követően pedig egy hosszabb szünet következett, egészen 1981-es visszatérésig. A második korszak 1986-ig zajlott, majd a harmadik 1989-től 1991-ig terjedt. 2011 óta pedig a Pirelli tölti be az F1 egyedüli gumibeszállítójának szerepét.

A királykategória történetében először ők érnek el egy figyelemre méltó 500-as mérföldkövet, miközben nemrégiben a Goodyeartől átvették a legtöbb versenyrészvétel rekordját is. A Goodyear eddig összesen 494 nagydíjon vett részt, egészen 1998-as távozásukig.

A jubileumi esemény tiszteletére a mezőny minden versenyautója egy egyedülálló, 500-as matricát fog viselni a Holland Nagydíj során. Ezek a különleges matricák nemcsak a 20 Forma-1-es autót díszítik, hanem a Pirelli száraz pályás abroncsain is megjelennek a zandvoorti hétvégén. Ez a nagyszerű alkalom különösen izgalmas, hiszen a hosszú nyári szünet után a királykategória versenyzői ismét a pályára lépnek.

A Pirelli éppen egy újabb F1-es rekord megdöntésének küszöbén áll: jelenleg 340 futamgyőzelmet könyvelhet el, míg a csúcsot a Goodyear őrzi 368 sikerrel. Mivel a Pirelli jelenleg az egyetlen gumibeszállító a sorozatban, a rekord megdöntése szinte biztosra vehető.

Az olasz csapatok a 2026-os Amerikai Nagydíjon valósítják meg ambícióikat. Érdekes módon, a versenyzők számára a jövő évi események során már jelentősen eltérő gumiabroncsokon kell majd helytállniuk, hiszen a gumiszabályok is átalakulnak. Az első gumik szélessége 25 milliméterrel csökken, míg a hátsók esetében ez a csökkentés 30 millimétert jelent. Továbbá, az első és hátsó kerekek magassága is 10-15 milliméterrel csökken, ami új kihívások elé állítja a csapatokat.

Related posts