A kormányzati rendszerbe integrálják az arcfelismerő technológiát, amely mögött...

Az állampolgárok beazonosítására kapott megbízást a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda Digitális Állampolgárság programjának keretében a FaceKom Kft., amely tavaly óta teljes egészében a miniszterelnök veje, Tiborcz István körül kialakult céguniverzumban működik.
A techcég, amely azóta már a kormányzati szektor számára is testreszabott megoldásokat kínál, 2011-ben indult Bodnár Zsigmond vezetésével. Az igazán látványos fejlődés azonban csak egy évtizeddel és négy névváltással később, a Covid-járvány időszakában indult be. Ekkor Bodnár Zsigmond büszkén hirdette, hogy innovatív fejlesztéseik forradalmasítani fogják a hazai ügyintézés rendszerét.
Az alapító a nagyvállalatok és bankok ügyintézési folyamataiban rejlő digitalizációs lehetőségeket ismerte fel a magyar piacon, és 2016-ban nekilátott egy távoli digitális ügyfélazonosító szoftver fejlesztésének. Ezt a megoldást később számos pénzintézet, mint például az OTP Bank, a Raiffeisen és az UniCredit is adottnak találta. Az utóbbi években bemutatták saját ügyintéző kabinjukat, amelyből tavaly az MBH Bank, Mészáros Lőrinc érdekeltsége, több egységet is beszerezett. Az innovatív, kamerával, bankkártya-terminállal és ujjlenyomat-olvasóval felszerelt mobil kabinok bizonyos helyszíneken képesek helyettesíteni a hagyományos banki ügyintézést. A kliensek azonosítását egy videós arcfelismerő rendszer végzi, így a banki tranzakciók lebonyolítása során már nincs szükség emberi közreműködésre.