Leállították a Vonatinfót, amely lehetővé tette a vonatok mozgásának valós idejű nyomon követését.


Leállították a vonatok mozgásának követésére használt Vonatinfót. A térképes szolgáltatás weboldala és a MÁV-applikációba ágyazott felülete egyaránt elérhetetlenné vált szombat kora reggel. A felhasználókat automatikusan az Egységes Menetrend Magyarországon (EMMA) nevű utazástervezőre irányítja át a rendszer.

A Vonatinfó térképei eddig nagyszerű lehetőséget kínáltak arra, hogy nyomon követhessük a vonatok aktuális helyzetét és késéseit. A járatok állapotát színes pöttyökkel ábrázolták, így könnyedén áttekinthettük a közlekedési helyzetet. Zöld szín jelezte, ha a vonat késése kevesebb mint 5 perc volt, míg sárgával a 6-14 perc közötti késések, narancssárgával a 15-59 perc közötti késések, és piros színnel a 60 percet meghaladó késések tűntek fel a térképen. Ez a vizuális rendszer segített az utasoknak a tervezésben és a várakozási idők meghatározásában.

Az EMMA alkalmazás nem a járatok késései szerint színezett, és sajnos nem kínál lehetőséget arra, hogy az ország összes vonatát egyszerre láthassuk, mivel csak korlátozott területre terjed ki a megjelenítése.

A Vonatinfó leállítása különös figyelmet érdemel, hiszen Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója június 14-én még a Facebookon osztotta meg, hogy „bár több médiában is téves információk terjedtek”, a vonatok késéseinek követése továbbra is lehetséges, mivel az adatokat a Vonatinfó rendszerén keresztül kezelik. Hegyi emellett büszkén hangoztatta, hogy ő volt az, aki lehetővé tette, hogy a Vonatinfó minden internetképes eszközről hozzáférhető legyen.

Hegyi azután osztotta meg gondolatait, hogy a 444 hírt adott az Elektronikus Mozdonyszolgálati Információ Gyűjtőrendszer (EMIG) június 13-án bekövetkezett leállásáról. Az EMIG, amely a mai napig elérhetetlen, különös figyelmet keltett, hiszen ez a rendszer nyújtott áttekintést az összes, Magyarország területén közlekedő mozdonyról, beleértve azokat is, amelyeket menet közben átszámoztak.

Az átszámozás jelensége a pünkösdi hétvége vasúti káoszában jelent meg. Vitézy Dávid azt állította, Lázár János közlekedési miniszter utasításba adta, hogy a jelentősen késő vonatokat nem jeleníthetik meg a vonatinformációs rendszerben.

A műveletet kétféleképpen valósították meg. Az egyik lehetőség az volt, hogy a MÁV-appban nem tüntették fel, mikor indult el a késlekedő vonat, a másik pedig az, hogy útközben átszámozták őket. Mivel az átszámozott vonatokat a vonatinformációs rendszer nem mutatja, így a késések is rejtve maradtak. Az EMIG rendszerében azonban az átszámozott vonatok is láthatóak voltak, így lehetőség nyílt annak ellenőrzésére, hogy valóban eltűntek-e késlekedő vonatok a vonatinformációs rendszerből.

A Vonatinfó leállításával kapcsolatban megkerestük a MÁV-ot és az Építési és Közlekedési Minisztériumot, hogy tisztázzuk a helyzetet. Amint megérkeznek a válaszok, azonnal frissítjük a cikkünket.

Related posts