Élete során először, a 87. életévét betöltve, vásárolt magának családi autót a sportautók iránti szenvedéllyel bíró férfi.
Herb egy különleges élménnyel gazdagodott, amely teljesen megváltoztatta az autóvásárlásról alkotott elképzeléseit. Egy Facebook-csoportban osztotta meg izgalmas történetét, ami azonnal felkeltette a tagok figyelmét. Az ő kalandja egy átlagosnak induló napra nyúlik vissza, amikor is úgy döntött, hogy ideje új autóra váltania. A csoport tagjai között sokan osztották meg saját tapasztalataikat, de Herb története hamarosan kiemelkedett a többi közül. Elmesélte, hogyan találkozott egy ritka modellel, amit sokan keresnek, de csak kevesen találnak. Az autó állapota, a színe, sőt még az ára is tökéletesnek tűnt. Azonban a vásárlás során váratlan fordulatokkal kellett szembenéznie: egy rejtett hiba, egy furcsa eladó és a feszített időkeret mind-mind próbára tették a türelmét. Herb nemcsak egy autót vásárolt, hanem egy felejthetetlen élményt is szerzett, amely tele volt izgalommal és tanulságokkal. A csoport tagjai lelkesen reagáltak, megosztották saját történeteiket, és együtt nevettek a vásárlás bonyolultságain, miközben Herb sztorija összekötötte őket. Ez a közösségi élmény nemcsak Herb autós kalandját tette emlékezetessé, hanem egy barátságos és támogató közösséget is teremtett a csoporton belül, ahol mindenki tanulhatott egymás tapasztalataiból.
Herb Stern, a San Diego-i születésű 87 éves vietnámi veterán, autós emlékeivel teli életet élt. Első négykerekűje egy 1931-es Ford Model A Coupé volt, amelyet 1953-ban mindössze 75 dollárért szerzett be. Ezt követte egy 1941-es Ford Coupé, amelyet a csúszó kuplungja és füstölő motorja tett emlékezetessé. Az autók sorát egy MG TD követte, amely sajnos szintén a sors áldozatául esett, majd egy Triumph TR3, valamint számos más, az Egyesült Államokban népszerű importautó. Most, élete új fejezetét kezdve, Herb nemrégiben átvehette legújabb büszkeségét, egy vadonatúj Toyota GR Corollát, amelyet Premium Plus felszereltséggel és nyolcfokozatú automata váltóval választott, mindezt elegáns fehér színben.
A japán hot hatch, amely a sportautók világában is megállja a helyét, 1,6 literes turbómotorjával lenyűgöző 304 lóerőt produkál, míg nyomatéka eléri a 400 Nm-t. A kocsi elképesztő gyorsulásának köszönhetően 0-97 km/h-ra csupán 4,9 másodperc alatt képes felgyorsulni, végsebessége pedig – a gyártó által elektronikus úton limitálva – 230 km/h. Hern autója nem csupán teljesítményével, hanem különleges extráival is kitűnik: található benne váltó-olajhűtő, kiegészítő vízhűtő, szélvédőre vetített kijelző, egyedi szénszálas tető, púpos motorháztető, valamint egy stílusos 18 colos matt fekete felniszett. Az amerikai idős férfi nemrégiben vált ismertté, miután megosztotta vásárlásának részleteit egy GR Corolla-rajongói Facebook-csoportban. "Nem tudom, miért lett ekkora felhajtás a bejegyzésem körül" – mesélte a The Drive magazinnak. "Általában úgy tíz reakciót kapok, de ez a poszt több mint 1800 lájkot, és rengeteg pozitív visszajelzést hozott."
"Amikor felnövök, olyan szeretnék lenni, mint te" – áll egy népszerű hozzászólásban. "Határozottan a legmenőbb 87 éves" – kommentelte egy másik csoporttag. Herb bejegyzése inspirálta a többi idős GR Corolla tulajdonost, hogy megosszák saját élményeiket az autóikkal kapcsolatban. Az egyik 76 éves férfi elmondta, hogy "még mindig bőven képes felvenni a versenyt a fiatalabbakkal, és megverni őket a pályanapokon." Egy 74 éves hölgy pedig megosztotta, hogy "a gyerekek azt hitték, megőrültem, amikor megtudták, hogy ez egy hatsebességes autó. Nagyon szórakoztató érzés, amikor te vagy az első a piros lámpánál, és néhány fiatal srác melléd áll. Egyszerűen vicces! :)"
Herb nemrég váltott a Toyota GR Supráról a GR Corollára, miután öt éven át élvezte a kupé adta élményeket. "Amikor először láttam a GR Suprát, azonnal tudtam, hogy ez a tökéletes párosítás: a BMW B58-as hathengerese és a Toyota megbízhatósága együttesen." Mesélte, hogy egy Supra-fórumban bukkant rá egy kommentelő panaszaira, aki a kupé nehézkes be- és kiszállását emlegette, és arról beszélt, hogy gyakran beüti a fejét. "Csatlakoztam a beszélgetéshez, és megosztottam, hogy már 80 éves elmúltam, és nekem egyáltalán nincs gondom ezzel!"
Herb felesége sem átlagos autót, egy Volkswagen Golf GTI-t vezetett, de a pár nemrég úgy döntött, hogy csak egy négykerekűt tartanak meg. "A GTI rendben volt, de nekem többre volt szükségem" - mondta a férfi. "A GR Supra nem alkalmas mindennapi használatra, bármennyire is szeretem. Aztán gondolkodni kezdtem, hogy mit vehetnék, ami elég praktikus, és mégis szórakoztató?" A választ a GR Corollában találta meg. "Az a kevés tapasztalatom, amit eddig szereztem vele, nagyon élvezetes volt" - mondta. "Imádja a magas fordulatszámot, nehezen tudom tartani a bejáratási időszakra előírt határértékeken belül" - mondta. "Nincsenek elektromos ülések, de van fűthető kormánykerék, ami még soha nem volt az autóimban." Jobban tetszenek neki az Alcantara-betétes sportülések is, mint a GR Supra bőrülései, amelyek szerinte nem túl kényelmesek a forró San Diegó-i nyarakon.
Herb már korábban is lecsapott volna a GR Corollára, de a 2025-ös modellév automata váltója miatt várakozott. "Hosszú ideig kézi váltós autókkal közlekedtem. Azonban a GR Supra egy kicsit elrontotta a dolgot – az a nyolcsebességes ZF automata váltó olyan simán vált, mint egy álom. Nincsenek felesleges körök."
Mivel egész életében autó- és motorrajongó volt, ugyanolyan lelkesedéssel beszél a GR Toyotákról, mint a Lotus Europájáról, amelynek a története igazán különleges. Egy csempésznek köszönheti, aki több hasonló Lotust juttatott be az Egyesült Államokba. Végül az angol sportkocsi egy portlandi kereskedőhöz került, aki nem is volt tisztában vele, hogy mit árul. Mikor Herb átvette tőle az Europát, szinte azonnal jöttek a nehézségek. "Az egész műszerfal francia nyelvű volt. Amikor elindultam, a motor azonnal túlmelegedett. Mikor meg Oregonból érkezve átléptem Kalifornia állam határát, egy rendőr megállított, mert tudni akarta, mi a fenét csinálok! Azt hiszem, végül ő szerelte fel az oregoni rendszámokat az autóra."
Herb első új autója egy gyönyörű Alfa Romeo Giulia Spider volt, fehér színben, piros belsővel. Később "egy csomó háromajtós Volkswagen Golf GTI, az elsőtől a negyedik generációig", és egy Audi TT következett. Közben volt még egy Austin Healey-je, egy Lotus Elanja, egy másik Alfája, egy korai, V6-os Ford Caprija és egy Porsche 911 Carrerája is. "Nem tudom, miért érdekelnek az autók, egyszerűen mindig is lenyűgöztek. Volt néhány régi - még mindig megvannak - autós könyvem, amelyek az európai autós világot mutatták be, olyan dolgokat, amelyeket el sem tudtam képzelni. Az amerikai autók soha nem érdekeltek. Amint tehettem, megvettem azt az MG-t" - mondta. "Azt hittem, a sírkövemre az lesz írva, hogy 'Soha nem volt négyajtós autója'" - írta korábban a Facebookon. "De azt hiszem, ez már nem igaz rám" - tette hozzá a GR Corollára utalva. Néhány kommentelő erre megjegyezte, hogy a kocsija technikailag ötajtós, így még mindig igaz a megállapítás. Herb erre megjegyezte, hogy a régi Ford Model A-jának volt egy csomagtartóból kihajtható hátsó ülése. "Az harmadik ajtónak számít?" - kérdezte.