Állásinterjúk, csapatépítők és coachok: felfedeztük, milyen módon alakítja ki kapcsolatrendszerét a Tisza Párt, és egy teljesen új, multinacionális környezetbe léptünk be.

"Nagyon sokan vannak" - mondom elismerően egy ötvenes úrnak a Tisza Párt hétvégi, a Hungexpón tartott első nyilvános kongresszusán, ahol mintegy kétezer szimpatizáns jelent meg. "Ennél jóval többen vagyunk, ez csak az elit" - feleli némi büszkeséggel a hangjában.
A kongresszus név ugyanis megtévesztő, nem küldöttek vannak itt, hanem meghívottak. Ő például csak két hete lépett be egy szomszéd kerületben működő Tisza Szigetbe, és már felfigyeltek rá. Bevallotta, a meghívás elvei neki sem világosak. Mi azért megpróbáltuk megfejteni.
A szervezők véleménye szerint a rendezvényre azok a jelentkezők kaptak meghívást, akik a legaktívabb szerepet játszották a Tisza Szigetekben, vagy akik már a tavalyi európai parlamenti választások előtt részt vettek az országjárások során végzett munkában. Emellett akadtak olyanok is, akik a párt rendszerváltó castingjára jelentkeztek. Kulcsfontosságú szempont volt, hogy a meghívottak az ország minden tájáról érkezzenek, és ez láthatóan sikerült is. A közönségben férfiak és nők vegyesen képviseltették magukat, és különböző korosztályok is jelen voltak, de a harmincas és ötvenes éveikben járó középgeneráció egyértelműen túlsúlyban volt.
Akikkel sikerült beszélgetnünk - ami nem volt egyszerű feladat, mivel a szervezők kifejezetten kértek minden résztvevőt, hogy ne nyilatkozzanak a médiának - mindannyian diplomával rendelkeztek. Az egyikük mesélte, hogy több alkalommal is próbálkozott a Tiszához való jelentkezéssel. Az adatait többször rögzítették, és meghallgatták, de csak az esemény előtti utolsó pillanatban kaptak visszaigazolást, hogy melyik szigeten várják a munkáját. Emellett meghívást is kaptak egy kongresszusnak nevezett csapatépítő rendezvényre.
A kitűzők világában sok érdekesség rejlett: a szürke flepnisek a talpasok csoportját alkották, míg a kék kitűzők azok, akik különböző képzéseken vehettek részt. A színes kitűzősök pedig a VIP-eket jelölték. Mindenki tisztában volt a saját szerepével, tudta, hol léphet be, és hova várják őt. A szervezés hibátlanul zajlott, minden a legnagyobb rendben működött.
A Tiszának nyilvánvalóan van egy központi HR-csapata, amely folyamatosan figyelemmel kíséri a gomba módjára szaporodó Tisza Szigetek közönségét. Ez a csapat képes azonosítani a lelkes és aktív tagokat, akiket később politikai feladatokkal bízhatnak meg. Őket a következő hónapokban terhelni és versenyeztetni fogják, hogy a legjobbak kerüljenek ki a szűrőn.
Határozottan érezhető volt a jelenlétük szombaton a Hungexpón.
Magyarországon eddig valószínűleg csak a multilevel marketing cégek alkalmaztak ilyen tudatos és profin kidolgozott hálózati stratégiát, míg politikai párt erre eddig nem vállalkozott. A Tisza a nemzetközi vállalatok által bevált módszereit veszi alapul a csapatépítés terén. Ideológiai viták és pulóveres értelmiségi celebek előadásai helyett a győzelem lehetőségét, az összetartozás érzését és gyakorlati felkészítést kínált a résztvevőknek.
"Nem tudom, tudjátok-e, de most történelmet írunk! Milyen érzés ez?" – kérdezte a közönségtől Tarr Zoltán, a bemelegítő előadás során, aki laza angol kifejezésekkel fűszerezte beszédét, mint egy igazi TEDx sztárfellépő. Az alelnök és az európai parlamenti delegáció vezetője magabiztosan osztotta meg gondolatait, miközben mindenki izgalommal várta, hogy mi következik.