Megérintette az autóipari válság szele a debreceni BMW-gyárat, ami komoly kihívások elé állítja a helyi üzemet. A globális piaci változások és a kereslet csökkenése érzékenyen érintette a gyártási folyamatokat, amely új helyzeteket és lehetőségeket teremt


Lapunk információi alapján a debreceni BMW gyár menetrendje az autóiparban tapasztalható bizonytalanságok következtében módosult. Az eredetileg tervezett három modell-sorozat helyett csupán két sorozat gyártása válik biztosra az új létesítményben, mivel a vállalat úgy határozott, hogy a harmadik modellt inkább Németországban készíti el. A járműgyártó részéről nem érkezett cáfolat az értesüléseinkre. Kérdéses, hogy a jelenlegi helyzet hogyan befolyásolja majd az üzem hozzájárulását a magyar GDP-hez 2025-től kezdődően.

A német BMW Group új stratégiát hirdetett, amelynek keretében a Neue Klasse platformra épülő elektromos autók gyártásának helyszíneit átstrukturálják. Az új 3-as sorozatot a müncheni központi gyárban fogják előállítani, míg az iX3 és iX4 modellek gyártása a debreceni üzemre hárul. Ezzel a lépéssel a vállalat felülírta korábbi elképzeléseit, és lényegében "áthelyezte" a 3-as sorozat gyártását a magyar gyárból, jelentős átszervezést eszközölve a termelési folyamatokban - értesült a 24.hu iparági forrásokból.

A BMW már 2018-ban, a debreceni gyár megépítésének bejelentésekor jelezte, hogy az új üzem éves kapacitása elérheti a 150 ezer autót. Jelenlegi információk alapján úgy tűnik,

A gyár kapacitása a korábban tervezett 150 ezer helyett várhatóan csupán 80-90 ezer autóra/év csökken a 2020-as évek második felében.

Ennek oka, hogy az új 3-as sorozat a tervek szerint egy elég nagy volumenű típus lesz, amely a müncheni zászlóshajó üzem szalagjairól fog legördülni. Vagyis, egyelőre három helyett csak két modell-sorozat van, amit a debreceni gyárra allokálnak. Jelenleg nem tudni, hogy a magyar üzemben milyen modelleket fognak gyártani az évtized vége felé, annak érdekében, hogy elérjék a teljes kapacitást.

Forrásaink szerint az átszervezés hátterében a rendkívül instabil európai járműipari környezet áll, amely különösen nehéz helyzetet teremt a piaci szereplők számára a 2024-es évben. Ez az időszak a legkomolyabb kihívások elé állítja a gyártókat, akik új termékek és modellek fejlesztésére készülnek. A BMW szempontjából München kulcsfontosságú gyártási központ, ahol a termékportfólió precíz tervezése elengedhetetlen. Az elektromos járművek gyártásának Európában tapasztalható lassú üteme miatt a multinacionális cégek gyáraiban szabad kapacitások keletkeznek, ami új lehetőségeket teremt a jövőbeli átszervezésekhez.

Related posts