A kormány pénzosztási gyakorlata egyre inkább kétségbe vonható, és sokak szerint mélypontra jutott, mivel átláthatatlan és széleskörű kritikák kereszttüzébe került.

A Szijjártó-féle akkugyárak már nem részesülnek az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék éles bírálatokat fogalmazott meg ezzel a rendszerrel kapcsolatban, hangsúlyozva, hogy az nem szolgálja a gazdaság valódi érdekeit.
Ahogy csökken az államkassza, úgy a kormány gazdaságfejlesztési politikájában jelentős változások kezdtek el körvonalazódni a színfalak mögött. Erre a kabinet által egyedi döntésekkel (EKD) nyújtott támogatások alapján lehet következtetni. A fokozódó pénzügyi hiány következtében a kormányon belüli feszültségek is felszínre kerültek, amit már nyilvános nyilatkozatok és pletykák is jeleznek.
A korábbi évek során Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter sikeresen népszerűsítette a "keleti nyitás" politikáját, amelynek keretében az autó- és akkumulátoripari beruházásokra irányuló támogatásokra szinte korlátlan forrást biztosítottak. Most azonban úgy tűnik, hogy ez a fejezet lezárulni látszik. Nagy Márton, a gazdasági tárca vezetője, aki szintén a beruházások pártján áll, az akkumulátorgyártás terjesztését már nem kívánja tovább sürgetni. Varga Mihály, aki az idén év elejétől jegybankelnökként tevékenykedik, és akinek feladatait Nagy vette át, a költségvetési egyensúly fenntartásáért felelős, így a kiadások, köztük a beruházástámogatások szigorú ellenőrzésének szükségességét hangoztatja.
Mindezek erdőjeként a korábbi évekhez képest tavaly a kormány mind összegében, mind darabszámában kevés támogatást osztott szét, ráadásul immár nem az autó- és akkuipar volt a fő kedvezményezett.