A Mercedes-Benz egy ikonikus autómárka, amely a prémium járművek szimbólumává vált. A német precizitás és innováció ötvözésével a Mercedes-Benz nem csupán autókat, hanem élményt is kínál. Az elegáns dizájn, a csúcstechnológia és a kiemelkedő teljesítmény

Egy cseh származású teniszlegendáról van szó, aki elsőként vezette be a Mercedes-Benz-AMG terepjárót a köztudatba. Ez a különleges jármű mostantól bárki számára elérhető, lehetőséget adva a rajongóknak, hogy közelebbről megismerjék ezt a lenyűgöző autót.
Az európai nagyvárosok forgalmas utcáin időnként feltűnik a Mercedes-Benz AMG G63, amely a luxus és a katonai életérzés lenyűgöző kombinációját képviseli. Azonban a G-osztály tuningolásának története jóval régebbre nyúlik vissza, mint ahogy azt sokan gondolnák. Az AMG több mint négy évtizede foglalkozik a G-osztály fejlesztésével, ami azt jelenti, hogy már jóval azelőtt elkezdtek dolgozni rajta, hogy a Mercedes-Benz – akkori anyavállalata, a DaimlerChrysler révén – átigazolta volna őket. Az AMG különleges műhelyének szakértelme és szenvedélye nem csupán a járművek teljesítményének fokozásában rejlik, hanem abban is, hogy a G-osztály ikonikussá váljon a terepjárók világában.
Jó példa minderre ez a 1983-as 300 GD is, amely abban az időszakban jött ki, amikor még Madonna, vagy Michael Jackson uralta a slágerlistákat. Ugyancsak ebben az időszakban vált népszerűvé - az amerikai és német luxusautókban - a sötétkék, bordó, vagy sötétszürke bőrkárpitok, hogy a korábbinál dinamikusabb, élénkebb hangulatot teremtsenek. Innen nézve nem csoda, hogy a 300 GD ülései sötétkék árnyalatokban tündökölnek.
Ezt az egyedülálló ritkaságot jelenleg Los Angelesben, a Petersen Automotive Múzeumban lehet megcsodálni a "Teljesen fantasztikus" című időszaki kiállítás keretében. A terepjáró a floridai Patina Collective lelkes gyűjtői kör birtokában van, akik mindössze négy évvel ezelőtt találtak rá erre az izgalmas példányra. Az autó eredeti gazdája Lendl Ivan, aki a '80-as évek egyik legismertebb teniszsztárja volt. Sikerült beszélgetnünk az egykori tulajdonossal, aki elárulta, hogy a stuttgarti gyártó szponzorálta őt, és egy látogatás során figyelmet fordított a különleges kétajtós terepjáróra.
A koncepció elnyerte a tetszését, azonban egy olyan terepjáróra vágyott, amelynek orra inkább a Mercedes-Benz személyautók vonalait idézi. Ez inspirálta azt a döntést, hogy a 300 GD modellt a W116S hűtőmaszkjával és lámpáival ruházzák fel. Emellett új lökhárítók és prémium Recaro-ülések is kerültek a járműbe, hogy fokozzák a komfortot. A hajtáslánchoz viszont nem nyúltak, így a terepjáró továbbra is a 3.0 literes, 87 lóerős, 172 Nm nyomatékú hathengeres dízelmotorral működik. Ezzel az erőforrással a jármű 25 másodperc alatt éri el a 96 km/órás sebességet, ami figyelembe véve a terepjáró jellegét, igazán impresszív teljesítmény.
Lendl Ivan legalább 10 évig vezette a járművet és akkor is magával vitte, amikor Connecticut-ba költözött. Annyi bizonyos, hogy feltűnő jelenség volt, hiszen akkoriban még csak éppen valamiféle együttműködés volt kibontakozóban a Mercedes-Benz és az AMG között.