Münchenben bevezetnék a sebességellenőrző készülékeket a gyorsan hajtó kerékpárosok ellen – számolt be a Totalcar.

A kerékpárutak megteltek élettel, amely kerékpárral egyszerűen közlekedni kívánók és a sportolók konfliktusához vezetett. Sokan 50-60-al is száguldoznak, a helyi polgármester szerint óránként 50 szabálysértés is történhet.
München, a bajor szív városa, és környező települései jelentős összegeket invesztálnak a helyi kerékpáros infrastruktúrába, ennek eredményeként a kerékpárutak vibráló élettel teltek meg. Azonban ez a fejlődés feszültségekhez vezetett a közlekedők között: míg sokan a mindennapi közlekedésük során használják a kerékpárutakat, a sportolók, akik a gyorsaságra és a teljesítményre koncentrálnak, gyakran konfliktusba kerülnek a lassabb haladású biciklisekkel. A München és Sauerlach közötti, körülbelül 13 kilométeres kerékpárúton rendszeresen találkozhatunk sportkerékpárosokkal, akik néha 50-60 km/h sebességgel szelik át az utat, így új kihívások elé állítják a városi kerékpáros közlekedést.
Az ilyen sebesség nem csupán veszélyes, hanem jogsértő is, mivel a szűkebb utakon végzett előzések könnyen ütközésekhez vezethetnek, különösen a hétvégéken, amikor sok család is használja az utakat. A kerékpárutakon jellemzően 30 km/h sebességhatár van érvényben, ami egy átlagos fizikai állapotú kerékpáros számára teljesen elfogadható. Stefan Schelle, Oberhaching polgármestere megjegyzi, hogy ezen a szakaszon óránként akár 50 szabálysértés is előfordulhat.
A polgármesternek van egy javaslata a felmerült problémára. Szerinte érdemes lenne traffipaxot telepíteni a kerékpárúton, továbbá már három helyszínen fekvőrendőröket is kialakítottak, hogy elősegítsék a sebességhatár betartását. Noha a traffipaxos megoldás technikailag megvalósítható, jogi akadályokba ütközhet, mivel a kerékpárok számára nincs jól látható, egyedi azonosító jel.