Orbán veje egyedülálló szereplő a piacon, és elképzelhető, hogy ő lesz a kulcsfigurája a jelentős vonatpótló üzletág fejlődésének is.


Miközben a közlekedési rendszer jövőjéről folynak a heves viták, és a kormány lépéseit figyeljük, Tiborcz István nem tétlenkedik. Az állami tulajdonból szerzett vasúti fuvarozócég után most egy buszos vállalkozásba is befektetett, amelynek lehetőségei Lázár János reformjainak köszönhetően új piaci lehetőségeket nyithatnak meg.

Lázár János vállalta a felelősséget, míg Tiborcz István lehetőséget kapott a megvalósításra. Az utasok már régóta várják, hogy ha a MÁV kénytelen buszokat bevetni a vonatok helyett, akkor azok mindenképpen megbízhatóak, modernek és tiszták legyenek. A közlekedési miniszter az idei évre tíz fontos ígéretet tett, köztük azt is, hogy 200 klímával felszerelt busz áll majd készen, ha esetleg a vonatok zsúfoltak lennének, vagy nem rendelkeznének légkondicionálóval. Ez a lépés a piacon való terjeszkedés szempontjából is jelentős, hiszen a Tiborcz által irányított Waberer's már eddig is komoly szereplőnek számított, és most új befektetéssel, a 170 busszal rendelkező Pannon-Busz-Rent Kft.-vel bővíti ezt a szegmenst.

A vállalások egy része már Lázárék által propagandisztikus sikerjelentések formájában is napvilágot látott, például a távolsági vonatokon dolgozó takarítók ügyében. A tervek szerint jövő nyártól, ha a vonat 20 percnél hosszabb késést szenved, a jegyár felének visszatérítése válik lehetővé. Emellett a MÁV összes mosdójának felújítása is szerepel a terveik között.

Related posts