Az állomás felújítása során OSB lapokból készült egy különleges esőbeálló, amely a MÁV tájékoztatása szerint funkcionális és esztétikus megoldást kínál az utasok számára. Ez a modern kialakítás nemcsak a csapadék ellen véd, hanem hozzájárul a környezettud


Miközben sokan lelkesen üdvözlik a fejlesztést, akadnak olyanok is, akik a zúzott kőből készült peron láttán a kontár munkát és a balesetveszélyt említik.

A héten végre valóra vált a MÁV régóta várt ígérete.

Elkészült a magasperon, ami az utazók kényelmét szolgálja.

A vonatokra való beszállás sokkal komfortosabbá válik a jövőben. Köszönjük a figyelmet! Ui.: Most már csak annyira lenne szükség, hogy minden vonat megálljon... - osztotta meg Kiss Kornél, a Fidesz politikusa, a 931 fős Somogyudvarhely hivatalos Facebook-oldalán október végén.

A beruházás minősége kapcsán az utazó közönség nem éppen felhőtlenül elégedett. A Nagykanizsa-Barcs-Pécs vasútvonal Facebook-csoportjában november közepén bukkantak fel a frissen felújított vasúti megállóhelyről készült fotók. A területen már nincsenek munkagépek, a peron szegélyét valóban megemelték, a magasságkülönbséget pedig zúzott kő segítségével orvosolták. Az utasok számára a feljutás egy rámpán keresztül lehetséges. A horvát határ közelében elhelyezkedő letisztult stílusú megállóhelyen csupán egy pad és egy OSB lapokból készült esőbeálló áll az utasok rendelkezésére, ami nem éppen a legkényelmesebb megoldás.

Somogyudvarhely új peronja vegyes érzelmeket ébreszt bennünk. Minden új fejlesztés örvendetes, különösen, ha az az utasok kényelmét szolgálja. Itt is ez volt a cél: a peron szintjének megemelése a fel- és leszállás megkönnyítése érdekében történt. A megállóhely teljesítménye elég jónak mondható, hiszen viszonylag sok utas keresi fel a többi megállóhoz képest. Különösen figyelemre méltó, hogy a MÁV saját forrásaiból valósította meg ezt a fejlesztést.

2024-re már szembetűnő, hogy a felújítás nyomán a dolgok hogyan változtak, de az esztétikai szempontok nem elsődlegesek. Sokkal lényegesebb, hogy ezen a felületen rendkívül nehézkes a közlekedés gurulós bőrönddel, babakocsival vagy éppen kerekesszékkel.

Természetesen, a megálló hasznosságának megítélése végső soron az utasok kezében van. Ahogy a képekhez tartozó szöveg is utal rá, a saját tapasztalataik fogják meghatározni, hogy elégedettek-e a kialakítással vagy sem. Ugyanakkor a kommentelők között sokan fejtenek ki határozottabb véleményeket, amelyek jóval élesebbek és kritikusabbak.

A poszt szinte lázban tartja a Facebook közönségét, és a hozzászólók között sokan felhívják a figyelmet a peron balesetveszélyes állapotára, valamint a gyenge kivitelezésre. Ugyanakkor akadnak olyanok is, akik örömüket fejezik ki az új esőbeálló miatt, hiszen nem mindenhol találkozhatunk ilyesmivel. Sőt, van, aki kifejezetten irigykedik rá, és mások is hangsúlyozzák, hogy legalább a vonat megáll ott, ahol eddig talán nem is számítottak rá.

Kapcsolatba léptünk a MÁV-val az ügy kapcsán. Kíváncsiak voltunk a költségekre, valamint arra, hogy a bemutatott képek valóban a teljesen felújított állapotokat ábrázolják-e.

Az eredeti nem szilárd burkolatú alacsony peront megemeltük 15 cm magasságúra. Időjárás függvényében tovább szélesítjük a peront és a felületét aszfaltburkolattal látjuk el. Lakossági kérésre az eddig csupán tetővel rendelkező esőbeálló oldalait a szél és az eső ellen az elmúlt hetekben OSB lapokkal fedtük be. Somogyudvarhelyen a munkálatokat a MÁV saját forrásból végzi, várhatóan 2025 első felében befejezzük" - olvasható a MÁV válaszában.

A vasúttársaság bejelentette, hogy a 60-as vonalon (Nagykanizsa-Pécs) számos megállóhely és peron újabb kényelmi fejlesztéseken esett át. A karbantartási munkálatok már véget értek Szentdénes, Nagypeterd, Szigetvár, Molvány, Nemeske, Barcs felső, Barcs, Berzence és Babócsa, valamint Vízvár állomásain.

A Google Earth archív műholdfelvételeinek felfedezése során észlelhető, hogy Somogyudvarhely megállója egykor impozáns állomásépületét 2016-ban lebontották. A Google vélemények között fellelhető képek tanúsága szerint 2019 óta egy esőbeálló, oldalfalak nélküli változat állt az utasok rendelkezésére. A közelmúltban pedig ezt a megállót továbbfejlesztették, így új lehetőségekkel bővült a közlekedők komfortja.

Related posts