A hatvani biciklipark, amely uniós forrásból készült, mára egy elhagyatott, semmibe vezető rámpává vált.
Aki a hatvani Szúnyog-szigetre látogat, a következő látvánnyal szembesül: egy magában álló betonrámpa, néhány földkupac és egy masszív lombkoronasétány, amelyhez azonban még nem nőttek fel a fák. Itt működött az uniós pénzből épült hatvani kerékpáros kalandpark. Ez persze túlzás, valójában inkább csak létezett, hiszen látogatója alig volt - főként a balesetveszély miatt. A pályát és a felette cikcakkban húzódó lombkoronasétányt 2015-ben adták át - 138 millió forintból készült, nagyrészt uniós forrásból. Megnéztük, mi a maradt az elbontott kerékpárpálya helyén, és utánajártunk, hogy az ellenőrzések mire jutottak a beruházással kapcsolatban.
Mielőtt megnyitották volna a hatvani bicikliparkot, az önkormányzat már tudta, hogy probléma lesz a pályával. Már a megnyitás előtt, egy 2015-ös bizottsági ülésen elhangzottak komoly aggályok. A jegyzőkönyv szerint az egyik képviselő figyelmeztetett:
Tegnap is történt egy sajnálatos baleset nagyon komoly sérüléssel. És volt már több baleset. Át kellene ezt gondolni, mielőtt még komoly perek lennének ebből.
Az önkormányzat úgy döntött, hogy a probléma megoldása érdekében bevezeti a nyitva tartási időt és a felelősségvállalási nyilatkozatot. Ezzel a lépéssel úgy tűnt, hogy letudták a kérdést, miközben a képviselők a bizottsági ülésen a saját lelkiismeretük megnyugtatására azzal érveltek, hogy „a pályán kitéve lesznek a veszélyes elemeknél figyelemfelhívó jelek”, és emellett az érintett szakszövetség is hozzátette, hogy „ez a pálya nem is annyira veszélyes, hiszen léteznek ennél sokkal kockázatosabb helyszínek is.”
Akik valóban megtapasztalták a pályát, izgalmas élményekről számoltak be: éles kanyarok és életveszélyes ugratók tárták fel előttük a kihívásokat. Persze akadtak könnyebb szakaszok is, de sok helyen a cölöpökön futó pálya magassága már önmagában is ijesztő élményt nyújtott. Az Átlátszó adatigénylése alapján a pálya működése alatt...
Csupán 55 látogató regisztrált, és az elmúlt négy év során mindössze egyetlen kerékpáros élvezte a lehetőséget.
Az uniós támogatásból fakadó kötelező fenntartási időszak letelte után az önkormányzat számára megszűnt a látszatfenntartás kényszere.




