Szülői Hang: Pintér Sándor elképzelése "támadás a gyermekek jövője ellen"

Miklós György a kormányzat diákok osztályozásába való beleszólását "szintlépésnek" titulálta, hangsúlyozva ezzel a változás jelentőségét.
Március 1-jétől életbe lép egy fontos rendeletmódosítás, amely jelentős változásokat hoz az országos kompetenciamérés értékelésében. Az új szabályozás értelmében az emelt szintű érdemjegyek alapján fogják osztályozni a diákok teljesítményét, ami nemcsak az év végi jegyekbe, hanem a következő évi középiskolai felvételi pontszámaiba is befolyásoló hatással bír. Pintér Sándor által jegyzett módosítás célja, hogy...
Emeljük ki a kompetenciamérések fontosságát a tanulók számára, és bátorítsuk őket, hogy a lehető legnagyobb figyelmet és energiát fektessenek a tesztek kitöltésébe. Ezzel nemcsak saját tudásukat és készségeiket érhetik el, hanem hozzájárulhatnak a fejlődésükhöz és jövőbeli sikereikhez is. A tesztek során szerzett tapasztalatok segítenek abban, hogy jobban megismerjék saját erősségeiket és gyengeségeiket, így tudatosabban tervezhetik meg tanulási folyamataikat. Fontos, hogy minden tanuló érezze, hogy a kompetenciamérés nem csupán egy kötelező feladat, hanem egy lehetőség a személyes fejlődésre és a céljaik elérésére.
A Szülői Hang korábban elindított egy petíciót a döntés ellen, miután a Kréta-rendszeren keresztül próbálták felmérni a szülők véleményét a szaktárca részéről. Miklós György, a közösség képviselője a Népszavának nyilatkozva kiemelte, hogy a tanulóknak és pedagógusoknak alig marad idejük a szükséges felkészülésre, hiszen a kompetenciamérések március 24-én kezdődnek.
Ha valaki most elrontja a teszteket, előfordulhat, hogy már előre el fogja veszíteni az esélyét arra, hogy jövőre egy számára jobb gimnáziumba felvételizzen sikeresen. A pedagógusoknak sem lesz idejük arra, hogy a megváltozott körülményeknek megfelelően készítsék fel a diákokat a kompetenciamérésre. Ez egy merénylet a gyerekek ellen
- fogalmazott Miklós György. A Szülői Hang képviselője szerint a módosítás egy újabb lépés a gimnáziumi képzés elsorvasztása felé. Felidézte: a szülők február 16-ig kaptak időt a kérdőív kitöltésére a rendelettervezet pedig február 18-ára már el is készült. Az, hogy a központi teszt osztályzatait miként állapítják meg, még nem ismertek. Miklós György a kormányzat diákok osztályozásába való beleszólását "szintlépésnek" titulálta, hangsúlyozva ezzel a változás jelentőségét.
A Népszava számára Totyik Tamás, a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke kifejtette, hogy a kompetenciamérés célja nem ez volt, és hangsúlyozta: a teszt nem megfelelő erre a feladatra. Amennyiben ezt a lépést megteszik, az jelentős problémákat vet fel.
Ez már nem csupán kompetenciamérés, hanem egy igazi záróvizsga lesz.
A Civil Közoktatási Platform, amely több mint ötven szakmai szervezetet tömörít, arra figyelmeztet, hogy a tanári autonómia további csökkentését eredményezheti, ha az érdemjegyek meghatározása központi mérések alapján történik. Emellett a teszteredmények iskolai értékelésben való felhasználása funkcionálisan idegen a hagyományos oktatási módszerektől. Ezen kívül egy másik komoly problémát is ki kell emelni: a tanulók szintjén tapasztalható mérési hibák rendkívül magasak, ami tovább fokozza az aggodalmakat az értékelési rendszer megbízhatóságával kapcsolatban.