A Fidesz-média sorsa egyre inkább kérdőjelessé válik - Orbán híres kijelentése, miszerint "a szív végül legyőzi a pénzt", most visszavág.


A Fidesz körüli propaganda vonzereje egyre inkább megkérdőjelezhető: a kormányhoz közeli hírportálok látogatottsága folyamatosan csökken, még a közpénzből finanszírozott Facebook-hirdetések és a gyakori vezető- és tulajdonosváltások ellenére is. Ez a jelenség is hozzájárulhatott ahhoz, hogy a Fidesz átalakítja médiáját, és az online térben igyekszik megerősíteni pozícióját aktivistáival.

Az olvasottsági adatok és a kiélezett politikai helyzet tükrében elkeseredett próbálkozásként is értelmezhető a Harcosok Klubja, amellyel a kormánypárt az online térben próbálja uralni a pillanatot és összehangolt véleményözönnel irányítani a diskurzust. Az erősítés el is kelne a Fidesznek, mert a kormánymédiának a szinte korlátlanul felhasznált közpénzmilliárdok ellenére sem sikerül megtartania olvasótáborát; mintha a kormánypárti körökben sem lenne már vonzó a propaganda.

A 2022-es országgyűlési választások időszakában már nyilvánvalóvá vált, hogy Orbán Viktor nem volt elégedett a hagyományos médiatámogatás teljesítményével. Ennek eredményeként megszüntette a Figyelőt és a Pesti TV-t, valamint a szinte kizárólag ellenzéki városokban ingyenesen terjesztett City7-et is. Eközben jelentős összegeket irányítottak át a Megafon Digitális Inkubátor Központ Kft.-be, amely politikai influenszerek révén próbálja alakítani a párt támogatóinak véleményét. E szakasz alatt a fideszes sajtó közösségi média aktivitását is felpörgették, jellemzően fizetett hirdetések formájában.

A megmaradt lapok és hírportálok látogatottsága, hiába a hatalmas állami támogatások és hirdetések, drámaian csökken. Elég csak a Mediaworks egykori ékkövének, az Origonak a statisztikáit szemügyre venni: a kormányzati üzeneteket hiányos öltözetű nők képei és alacsony színvonalú politikai bulvár közé rejtő hírportálra az utóbbi két évben folyamatosan csökken a látogatók száma, és az interakciók is egyre ritkábbak.

Related posts